Pilarz to szczególnie niebezpieczny zawód. Osoba, która na co dzień obsługuje piłę łańcuchową, jest szczególnie podatna na wypadki w pracy. Dlatego ważny jest odpowiedni wybór odzieży antyprzecięciowej. Na rynku można spotkać liczne propozycji, różniące się wyglądem, wagą i klasą antyprzecięciową. Na uwagę zasługuje zwłaszcza odzież robocza STIHL, której zaufało już tysiące pilarzy.
Odzież antyprzecięciowa – zasady działania
Odzież antyprzecięciowa bazuje na warstwie wykonanej z włókna aramidowego. To materiał, reprezentujący polimery. Wyróżniają się one odpornością na rozciąganie. To, jak niezastąpiony jest wspomniany materiał, potwierdza fakt, że stosowany jest również przy produkcji kombinezonów dla strażaków, a także kamizelek kuloodpornych.
Zazwyczaj w dobrej odzieży antyprzecięciowej można znaleźć od 7 do 9 warstw włókien aramidowych. Liczba warstw, wykonanych z włókien różni się w zależności od praktyk producenta. Na przykład ubiór robocza STIHL przeważnie ma 9 warstw, aby jak najlepiej zabezpieczyć pilarza. Bez specjalistycznego ubioru przy wypadku z piłą łańcuchową może dojść do uszkodzenia nóg.
Odzież robocza STIHL jako gwarancja bezpieczeństwa w czasie wypadków przy pracy
Ochronna odzież dla pilarza, aby mogła rzeczywiście przełożyć się na bezpieczeństwo podczas czynności zawodowych, musi mieć odpowiednią klasę ochrony. W sklepach można kupić ubiór antyprzecięciowa 2 lub 3 klasy.
Jak rozpoznać taką odzież? Po tym, że są większe, cięższe, a także sztywniejsze. Specjaliści wskazują, że na tle wielu propozycji wyróżnia się zwłaszcza odzież robocza STIHL, która reprezentuje 3 klasę bezpieczeństwa.
Odzież antyprzecięciowa – dlaczego warto wybierać ubiór 1 klasy?
Chociaż na rynku odzież robocza STIHL o 2 i 3 kasie jest dostępna, tak w rzeczywistości wystarczy ubiór 1 klasy. Ubiór ochronny tego typu zapewnia wystarczającą ochronę, ponieważ piła łańcuchowa rzadko jest zdolna do przecięcia materiału z włókna aramidowego na wylot. Co więcej, im wyższa klasa, tym odzież jest cięższa i sztywniejsza – takie cechy przekładają się na zmniejszenie komfortu pracy pilarzy.